SJÆLLAND / HOVEDSTADEN: Det forlyder, at der fra indførslen på sygehusene i Region Sjælland 25. november til udgangen af januar, har været cirka 15.000 opkald om måneden til regionens IT Help-desk. Det skriver Dagbladet Ringsted.
It-direktør i Region Sjælland Per Buchwaldt bekræfter, at der umiddelbart efter ibrugtagningen af Sundhedsplatformen har været et markant antal opkald. Han oplyser, at niveauet nu ligger på 600-700 opkald ugentlig, hvor der i sidste uge af januar var cirka 1.000 opkald.
- Det samlede antal opkald er en vigtig indikator, men i hverdagen har vi i højere grad opmærksomheden rettet mod at monitorere, hvorvidt der er ventetid på at komme igennem. Der er ventetider i 'spidserne' og specielt for lægesekretærer, men det er blevet bedre, og vi nærmer os et acceptabelt niveau, siger Per Buchwaldt.
Det er knap to år siden, at Herlev og Gentofte Hospitaler, som de første fik Sundhedsplatformen indført, og kritikken er ikke stilnet af.
Et af de største problemer er, at Sundhedsplatformen ikke fungerer optimalt sammen med FMK (et Fælles Medicinkort), som blandt andet praktiserende læger bruger til at registrere patienternes medicin.
rp
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb.
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra det pågældende medie.